Estaciones de la Linea 2

viernes, 19 de agosto de 2016

Nuevos Trenes Ansaldo Breda (Hitachi) GoA4 Driverless de Linea 2 y ramal Linea 4 del Metro muy pronto en Lima

Gracias a Pierce





Por:
Redacción T21


Hapag-Lloyd cargó en Salerno, Italia, seis vagones de un total de 42 trenes destinados al Metro de Lima, los cuales terminarán de arribar al puerto del Callao en febrero de 2019.
La partida de máquinas fue embarcada en la nave Cerinthus y tardarán 29 días en llegar hasta Perú.
Los trenes operan sin conductor y serán parte de la flota de la línea 2 del metro limeño.
Los coches tienen 17.6 metros de largo y pesan 35 toneladas. Según Hapag-Lloyd han sido cargados con grúas especiales.

Los preparativos de este embarque han sido iniciados hace unos seis meses con las labores aplicadas del equipo de carga especial de la naviera alemana en Hamburgo y especialistas en terreno en Italia.
Hapag-Lloyd tiene décadas de experiencia en el transporte de mercancías sobredimensionadas. Una vez más, hemos sido capaces de demostrar nuestra experiencia con este proyecto muy complejo e intrincado”, dijo Thorsten Haeser, Director Comercial de Hapag-Lloyd.
El valor de estos trenes, que totalizan 252 coches, es de poco más de medio billón de dólares.
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Hapag-Lloyd transports 42 metro trains to Peru

First transport from Salerno, Italy, gets under way / “Cerinthus” transports train with six cars / Total of 42 trains with 252 metro cars to depart for Lima by February 2019
Hapag-Lloyd loads a metro train with six cars today in Salerno, Italy. The train will be shipped aboard the “Cerinthus” to the Peruvian port of Callao. From there, it will be transported to the capital Lima using low-loader trucks.
The journey from Italy to Peru will take around 29 days. 42 metro trains with a total of 252 cars will be shipped to Peru by February 2019. The modern, driverless trains have been built in Italy and are destined for the newly constructed Line 2 in the Peruvian capital.


The cars, each measuring 17.6 metres in length and weighing 35 tonnes, are loaded onto the ship over the course of the morning using special cranes. Preparations for this transport began almost half a year ago, with both the Hapag-Lloyd Special Cargo Team in Hamburg and specialists on the ground in Italy involved.
“Hapag-Lloyd has decades of experience in transporting out-of-gauge goods. Once again, we have now been able to prove our expertise with this very complex and intricate project”, said Thorsten Haeser, Chief Commercial Officer at Hapag-Lloyd. The value of all of the trains to be transported amounts to around half a billion US dollars.

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